#svatebnídeníček č.4 - Svatební salon Svatka - fitting

Abych pravdu řekla, tak od svatby je to už nějaká doba. Konkrétně tedy něco přes měsíc a já jsem si řekla, že poté, co jsem vstřebala všechny možné věci okolo sebe, nejen ty svatební, tak je čas přijít za vámi ještě s nějakými články. Ten dnešní bych chtěla věnovat hlavně fittingu a různým těm věcem okolo svatebního oděvu.


Možná jste už tohle slovo slyšeli, možná ne. Pro ty z vás, co netušíte o co jde, tak fitting je finální zkouška šatů, která se dělá pro potřebu úpravy šatů přímo na míru. Mně, jelikož jsem maličká, tak se mi šaty musely zkrátit a co si pamatuji, tak se mi ještě lehce upravovaly v ramenou. Běžně se ale také například upravují v pase nebo v šíři trupu nebo se upravují například rukávy. Zkrátka cokoliv co nesedí ťip ťop, to se doladí, aby to nevěstě ve svatební den v šatech opravdu slušelo.
Pokud jde o to jak to celé probíhá, tak tím způsobem, že si šaty obléknete a následně přijdou na řadu špendlíky, kterými se přišpendlí všechny věci, které je potřeba upravit a fix, kterým se např. naznačí o kolik bude potřeba šaty zkrátit. Celý tento proces trvá jen chvíli a uběhne jako voda. Stejně jako všechno v souvislosti se svatbou jako takovou.


No a jak už víte z předešlých článků, tak já jsem si svatební šaty půjčovala ve svatebním salonu Svatka, který mě nadchl nejen úžasným výběrem šatů, ale především naprosto dokonalým prozákaznickým přístupem. Určitě tedy mrkněte i na předchozí články ze "svatebního deníčku", kde se dozvíte víc. A pokud jde o značku, kterou jsem si vybrala, konečně vám ji mohu prozradit. I když jsem měla favoritek víc, nakonec jsem se rozhodla pro svatební šaty španělské značky Pronovias. Mnozí z vás tuhle luxusní značku možná již znají, protože jde o světovou špičku mezi svatebními šaty. Například v České republice jsou pouze tři svatební salony, které se pyšní statusem oficiálního dealera a mohou tuhle značku mít exkluzivně ve své nabídce. No a právě svatební salon Svatka je jedním z nich.
Pokud jde o model, který jsem zvolila, tak šlo přímo o návrhářský prototyp pro sezonu 2020 s názvem Valencia (názvem si nejsem jistá na 100%, ale snad se nemýlím). Jsem totiž docela drobná, proto mi velikost 32 skvěle seděla, samozřejmě kromě délky, protože jestli něco nemám, tak je to výška modelek. Každopádně šaty to byly opravdu nádherné a musím říct, že jsem s nimi rozhodně nešlápla vedle. Stačí mrknout na fotky jak z úplně prvního vybírání šatů, tak na ty ze svatby. Svatební fotky vám sem dám ale zatím jenom dvě, ať vás můžu nalákat na příští článek, kde budete moci vidět fotek mnohem víc :)


Jinak pokud jde o závoj, tak ten jsem měla také zapůjčený ze salonu Svatka a pro případ, že by bylo večer chladno, tak jsem si pořídila světle džínovou bundičku a tu jsem kupovala tuším na e-shopu Bershky. Původně jsem uvažovala o tenčím svetru, ale nikde jsem nenašla žádný, který by splňoval mé představy. Samozřejmě je možnost půjčit si třeba nějaké bolerko či něco podobného přímo v salonu Svatka, ale já chtěla "něco na památku", co mi po svatebním dni zůstane a co využiji i na běžné nošení. Musím se ale přiznat, že bylo ve svatební den i v noci takové teplo, že jsem ji vůbec nevyužila. Co jsem ale využila, tak byly šaty na převlečení, které jsem ani neměla v plánu. Šaty do kterých jsem se převlékla, jsem si chtěla obléknout druhý den na cestu domů. Nicméně se stodolou, ve které jsme měli hostinu, sousedil tenisový kurt, kde si děti chodili hrát fotbal. No a protože mě celý den přemlouvali, ať jdu hrát s nimi a já jim pořád říkala, že půjdu potom, tak přišla chvíle, kdy jsem nemohla jinak a šla jsem jim jejich přání splnit. O tom, že fotbal hrát neumím a mým úspěchem a jediným cílem bylo se občas trefit do míče, raději pomlčíme. Každopádně pro dobro svých svatebních šatů jsem se tedy šla raději převléknout. Své šaty na převlečení vám ale ukážu až příště. Jediné co k nim prozradím je to, že jsem je kupovala v Reserved. A samozřejmě v souvislosti s tím jsem zula i podpatky a obula se do mnohem pohodlnějších bot. Konkrétně espadrilek mé oblíbené značky Toms. Celkem jsou to už třetí boty, které od nich mám, ale zaručeně jsou to ty nejkrásnější a hlavně nejoblíbenější. Jsou totiž z limitované Disney edice s motivem Popelky, což mi na svatbu přišlo příznačné. Jednoduše takové "princeznovské" či rovnou "popelkovské střevíčky". No co vám budu povídat, nemůžu se dočkat, až vám je příště ukážu. Zatím vás ale můžu odkázat na e-shop, odkud je mám. Mám je totiž z Urbanlux a co jsem se teď dívala, tak přesně ty mé svatební mají na skladě ještě v pár posledních kusech ve velikosti 36.
No a to je co se týče mne skoro všechno. Možná ještě zmíním, že vlasy jsem měla rozpuštěné a ve vlasech jsem měla korunku. Což bylo tak trochu přání mého muže, který si moc přál, abych byla jako princezna, což nebylo s mou představou svatby v "boho stylu" úplně jednoduché skloubit.
Ale pokusila jsem se a věřím, že se to docela povedlo.


A když už se zmiňuji o svém muži, tak vám ještě řeknu, co měl na sobě on. Můj muž hrozně nerad nakupuje a oblečení obvzlášť, takže jsme jeho oblek pořídili naprosto spontánně. V den fittingu mých svatebních šatů jsme si řekli, že mě vyzvedne a rovnou se zkusí ve svatebním salonu Svatka podívat po nějakém obleku. A tušíte správně, rovnou si tam koupil nejen oblek, ale také košili, kravatu, manžetové knoflíčky, boty a i tričko pod košili. Takže naprosto ideální situace, kdy člověk pomyslně zabije několik much jednou ranou. Navíc ceny byly opravdu příznivé a kvalita obleku i ostatních věcí opravdu top. O tom, že to vypadalo krásně i na pohled se snad ani nemusím zmiňovat. Mimochodem, oblek si můžete v salonu nejen koupit, ale klidně i půjčit. Jediné co zbývalo doladit byly ponožky, které jsme spolu vybrali z nabídky značky Happy Socks.


No tak jo, to máme co se týče našich svatebních outfitů asi tak nějak všechno. Já doufám, že se vám mé svatební šaty líbí aspoň z poloviny tak jako mě, stejně jakou svatební outfit mého muže. No a taky doufám, že jsem vás v tomto směru třeba trochu inspirovala. Ať už šaty, salonem či čímkoliv jiným. Určitě mi tedy dejte vědět do komentářů co na výsledek říkáte a já se na vás budu moc těšit jak v komentářích, tak u příštího, tentokrát zase jednoho kosmetického článku.

6 komentářů