My Bedtime Routine - *AD GOLDEA

Konečně je tu jaro! Nevím jak vám, ale mně se určitým způsobem s koncem zimy vždycky hrozně uleví. Jaro totiž vnímám jako začátek. Jako chvíli, kdy se poprvé zhluboka nadechne nejen příroda, ale zároveň také my sami. Zima mě totiž hrozně ubíjí. Ano, mám sice to zastavení se a odpočinek ráda, ale zároveň mě ta zimní stagnace hrozně frustruje, protože se cítím úplně bez energie a jakoby svázaná. 



Takže první jarní dny, kdy vysvitne sluníčko a teploty začnou stoupat mi nejen zvedají náladu, ale zároveň jsou pro mě nadějí, že teď už se budu mít sílu poprat a splnit si všechno, co jsem si předsevzala.



A protože se každá nová etapa začíná lépe s čistým štítem, tak je jednou z mých tradic pořádný generální úklid, ke kterému samozřejmě patří i takové věci jako je výměna ložního prádla. A pokud je to ložní prádlo úplně nové, funguje tohle mé "vítání nové etapy" mnohem lépe. 




A přesně tohle je letošní případ, kdy mi do mé sbírky ložního povlečení, díky spolupráci s e-shopem Goldea.czpřibylo tohle krásné čistě bílé povlečení z bavlněného saténu. Musím se přiznat, že jsem docela dlouho zvažovala jaké vybrat. Jestli něco zajímavějšího se vzorem nebo zvolit úplně jednoduchou klasiku. No, nakonec vyhrála jednoduchost, protože v jednoduchosti je krása a hlavně se nikdy neomrzí. Pro někoho je určitě bílá barva naprosto nudná, nezajímavá a obyčejná, což určitým způsobem určitě je. Ale třeba varianta bavlněného saténu jí dodává tu správnou míru luxusu a výjimečnosti, protože vypadá díky leštěné úpravě opravdu krásně. Navíc má bavlněný satén úžasné vlastnosti. Je neskutečně příjemný na dotyk a hlavně je vhodný pro celoroční použití. V zimě totiž krásně hřeje a v létě bude naopak hezky chladit. Co mi taky maximálně vyhovuje je zapínání na zip, které mi přijde ze všech variant zapínání, se kterými jsem se setkala, tím nejvíc praktickým. A taky mě těší fakt, že jde o českou výrobu. Vzbuzuje to ve mě důvěru v kvalitní výrobek, což musím říct, že i skutečně je. Takže rovnou přiznávám, že až budu nějaké nové povlečení zase shánět, zavítám rovnou na jejich stránky, protože kromě kvality se mi líbí i opravdu široký výběr jak barev, tak vzorů a také i velikostí. Kromě standartního rozměru 140 x 200 a 70 x 90 cm nabízí i prodlouženou délku 140 x 220 a 70 x 90 cm a některé vzory mají i ve verzi pro dvojlůžko 240 x 200 a 2ks 70 x 90 cm. Navíc i cenově jejich produkty vzhledem ke kvalitě vycházejí skvěle. Určitě vám tedy doporučuji mrknout třeba právě na kategorii Bavlněný satén.



A abych se každou noc vyspala opravdu do růžova, mám i řadu večerních rituálů. Jedním z nich je psaní deníku vděčnosti, kdy si člověk po mnohdy náročném dni uvědomí, jak skvěle se vlastně má a že má v životě doopravdy neskutečné štěstí. Další můj tip na klidný spánek je obklopit se vůní, která vás zklidní a na spánek připraví. Já nedám dopustit třeba na krystalovou mlhu Sladké sny od značky Yoga-day. Tento sprej je vlastně polštářový parfém, který nastříkáte na polštář 30 minut před spaním. Snoubí se v něm vůně levandule a pomeranče, což je naprosto geniální kombinace, protože levandulový olej působí protizánětlivě, antibakteriálně a ulevuje při bolestech hlavy. Také působí proti nervovému vyčerpání, napětí, depresi a tlumí silné emoce obecně. Esenciální olej z pomeranče krásně zklidňuje, zbavuje špatných myšlenek, depresí, úzkostí a přináší pocit jistoty a stability. 



Co ještě používám každou noc je maska na spaní, díky které vás nebude rušit jakékoliv světlo. Naprostá tma totiž napomáhá produkci melatoninu, což je hormon spánku, který je pro naše zdraví a udržení hormonální rovnováhy opravdu klíčový. Často si také před spaním zapínám elektrický difuzér s esenciálními oleji podporující spánek. Vždycky si na něm také nastavím časovač vypnutí, abych u něj mohla rovnou usnout. No a když má manžel noční, tak mezi mé rituály patří i usínání u nějaké audioknihy. Momentálně je to Dalajlámova kočka a síla meditace. Akorát přiznávám, že i když mám časovač vypnutí nastavený na hodinu, tak prostě usínám extrémně rychle a devátou kapitolu jsem si pouštěla už asi desetkrát. No a taky si ke spaní ráda pouštím i několik hodin trvající zvuky deště, bouřky, šumějícího moře nebo praskajícího ohně v krbu a nedám na to dopustit. 


Mimochodem, ještě mám jeden tip na to správné naladění ke spánku a tím je samozřejmě večerní sprcha nebo ještě lépe vana s nějakou relaxační pěnou do koupele, koupelovou solí nebo jiným produktem tohoto typu. Což mi připomíná, že mám ze stránek Goldea.cz také novou neuvěřitelně příjemnou bambusovou osušku, ručník a malý ručník na obličej. Složení je 70% bambusových vláken a 30% bavlny. Já dřív k bambusovým ručníkům neměla úplně důvěru, ale jsem opravdu příjemně překvapená jejich hebkostí a kvalitou. A co jsem třeba netušila je to, že bambusová vlákna zabraňují množení bakterií a tím redukují vznik nepříjemného zápachu. Kromě toho jsou vhodné i pro alergiky. Pokud přemýšlíte o tom, jestli bambusové ručníky vyzkoušet, určitě je můžu doporučit. Na stránkách mají přímo kategorii Bambusové ručníky, kde jich mají opravdu široký výběr. Zvolit si můžete dokonce z 21 barev. Já si vybrala smetanovou. Jinak e-shop Goldea.cz nabízí i řadu jiných produktů co se bytového textilu týče. Najdete u nich i přikrývky, polštáře, chrániče matrací, prostěradla, přehozy na postel, deky, povlaky na polštářky, závěsy, ubrusy, běhouny, prostírání, kuchyňské zástěry, chňapky, utěrky, podsedáky, koupelnové a WC předložky, dětský bytový textil a také metrážový textil.




A co vy? Určitě mi dejte do komentářů vědět jak příchod jara vítáte vy, jestli vám také záleží na kvalitě vašeho povlečení a jestli máte radši to úplně jednoduché jednobarevné nebo je mám bližší něco pestřejšího.  A určitě se mi svěřte i s vašimi večerními rituály, díky kterým se vám dobře usíná. Ráda do své rutiny zařadím cokoliv dalšího, díky čemuž se mi bude spát zase o chlup lépe.

7 komentářů

  1. Ahoj,
    já ještě nemám, kde se v tomhle vyřádit, jak s přítelem žijeme v jednom pokojíku u jeho rodičů. Příchod jara zatím vítám tak, že už jsem vytáhla tenisky a koženkovou bundu, no ráno to ještě nebývá zcela ideální. Bílé a světlé cokoliv doma bych mít nemohla přítel je automechanik a občas mám pocit, že bych ho musela tak půl hodiny držet násadou od koštětě potopenýho ve vaně, aby se z něj ta špína odmočila. No od Ježíška jsem povlečení dostaly černé a na tom je pro změnu vidět každé smítko prachu, což když bydlíš na náměstí je další noční můra nebo alespoň moje. Ráda bych si pořídila nějaký hezký set od Matějovského nebo Daréé Náchod, ale cenovka je tam zatím dost nad moje možnosti. Zkoušela jsem Rodinné balení, no za mě to vůbec nic nevydrží po jednom, dvou praních je to celý zhoršený. Deník vděčnosti jsem zkoušela a hrozně mě to rozčilovalo, takže před spaním prostě koukám na TikTok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně ti rozumím, můj muž taky nedělá úplně v nejčistějším prostředí, ale je to mnohem lepší než v jednom z jeho dřívějších zaměstnání, které ta hláška s násadou od koštěte dost vystihuje :D
      A i obecně čekám, kdy ta bílá nebude tak úplně bílá, v tom je to asi v mnoha domácnostech stejné. S těma barvama povlečení je to dost komplikované, ale fajn mi přijde v takovém případě třeba modrá, sedá, červená. A značku Daréé vůbec neznám, tak na ni mrknu. Ale Goldea je rozhodně super, tu za sebe můžu doporučit, zkus na ni mrknout, až budeš nějaké povlečení shánět.
      Mimochodem, taky máme pod okny náměstí, sice malé, ale ty chuchvalce prachu, které se mi na podlaze objevují ještě ten den kdy je vysaju, jsou něco na moje nervy. Určitě to znáš :D

      Vymazat
  2. Čisté ručníky a čisté povlečení naprosto miluji! Také budu muset postel převléknout do jarního a zároveň se vrhnu na velký úklid. :D Moc hezký článek. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) A začít jaro s "čistým štítem" je k nezaplacení :)

      Vymazat
  3. Ahojky, Vámi napsaný článek mě velmi zaujal. To co jste v něm napsala, plně s Vámi souhlasím. Jak se říká... "Začít jaro s čistým štítem " pravda pravdoucí. Pro já jsem si objednala a koupila nové ložní povlečení na těchto webových stránkách. Povlečení je moc pěkné, dobře jsem vybrala.. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a mám radost, že jste s nákupem spokojená. To je ze všeho nejdůležitější! :)

      Vymazat
  4. Asi bych tomu neříkala rutina, ale mám prostě zvyky před spaním taky. Třeba to, že hodinu nekoukám do obrazovek. Ani do telefonu, ani na televizy. Prostě knížky, nebo cvičím, medituji a tak dále. Po tom, co jsem zde četla, co je to gastritida, si dávám pozor i na to, co před spaním jím. I když to jsem dělala vždycky. Když se totiž nacpu před spaním, mívám noční můry.

    OdpovědětVymazat