Pleť v rovnováze = CBD Star

Musím se přiznat, že v poslední době si zase dělám pořádek v pleťové kosmetice a hlavně v denní i večerní rutině. Moje pleť totiž na začátku letošního roku nebyla v nejlepší formě. Těžko říct, jestli to bylo vinou stresu (letošní rok je vážně šílený, do téhle chvíle se toho stihlo udát tolik, jako se neudálo ani za posledních několik let dohromady),  nebo spíš tím, že můj aspoň trochu zdravý životní styl šel úplně stranou, což bych už opravdu měla napravit. Navíc i ty roušky, které člověk donedávna musel v práci nosit, mé pleti rozhodně neprospěly, stejně jako zimní období, ve kterém se má pleť necítí komfortně vlastně každoročně.



No a taky jsem se opět (já to tak jednou za čas mám) dostala do bodu, kdy bych své pleti chtěla dopřát spíš přírodnější varianty pleťové péče. Když mi tedy přišla nabídka na spolupráci s českou značkou CBD Star, která si právě na přírodním složení zakládá, rozhodla jsem se jí využít. Nutno podotknout, že jejich kosmetika je veganská, neobsahuje THC, sulfáty, ftaláty, parabeny, silikony, minerální oleje, syntetická barviva a aromata. Jejich výrobky ani žádná jejich ingredience není testovaná na zvířatech.

Věřím, že jste o látce CBD už slyšeli, ale přesto bych k ní chtěla zmínit pár věcí. CBD neboli kanabidiol je nepsychotropní látka obsažená ve zdravých rostlinách technického konopí. S čím vás dnes určitě nebudu otravovat je výčet toho, jak CBD funguje na náš organismus a s čím nám v oblasti zdraví může pomoci. Dneska to totiž bude o kosmetice. Jak už jsem naznačila, látka CBD je známá svými léčivými vlastnostmi, co je ale klíčové v oblasti kosmetiky pro nás, je to, že nabízí antioxidační a antibakteriální složky, které jsou prospěšné při léčbě kožních problémů, jako jsou ekzémy, psoriáza, akné, suchost či třeba poškození volnými radikály. Díky tomu pomáhá předcházet stárnutí pleti (pro mne ideální) a pleť je tím pádem pružnější a vláčnější. Navíc při pravidelném používání na pleti vytváří ochrannou bariéru. 



Třeba já jsem majitelkou smíšené pleti, kterou teď v zimě trápily i nějaká suchá místa a pupínky. Proto mě hned v první moment zaujalo to, že by CBD kosmetika měla umět vyrovnávat produkci kožního mazu a zároveň zklidňovat podrážděná a zanícená místa, pupínky a také snižovat suchost a svědění. Navíc díky obsahu nasycených mastných kyselin a vitamínu E dodává pleti všechny potřebné živiny.  I tohle jsou věci, která má pleť potřebuje, protože ji výše zmíněné problémy zrovna trápí. 


A teď se pojďme podívat na konkrétní produkty, které jsem měla možnost vyzkoušet. Začneme tím asi nejzajímavějším, aspoň pro mne, což je Balancing Oil Sérum 2% CBD, které je zaměřeno právě na potřeby problematické pleti. Jak už jsem uvedla, má vyrovnávat produkci kožního mazu a působit antibakteriálně a protizánětlivě. V jeho složení je sedm lehkých rostlinných olejů (hroznový, konopný, jojobový, šípkový, černuchový, olej z neroli a šalvějový olej) a také přírodní skvalan, který zlepšuje hydrataci pleti. Sérum obsahuje i extrakt z rozmarýnu a výtažek ze silice heřmánku, které bojují s volnými radikály a příznaky stárnutí. Sérum má překvapivě lehkou konzistenci a snadno se vstřebává, takže pleť nezatěžuje. Kromě toho jsem si nevšimla, že by ucpávalo póry, což je pro mě vždycky stěžejní. Používá se na navlhčenou pleť tím způsobem, že se do pleti vklepává prsty, což je maximálně příjemné a v kombinaci s vůní z neroli a šalvěje opravdu nemá chybu. Za sebe musím říct, že jsem si ho hodně oblíbila. Používám jej ve večerní rutině a vždycky se na něj těším, protože mám po něm pleť hezky šťavnatou a zdravě vypadající.



Teď přejdeme na výživnější kalibr, což je Skin Repair Balm 1% CBD, který je určený pro suchou, velmi suchou a podrážděnou pokožku. Pro mne ideální na vysušené okolí koutků rtů a hřbety rukou. Tenhle balzám obsahuje 1% CBD a také vysoce kvalitní bio oleje a másla (např. brunátkový a jojobový olej a mangové máslo), která zmírňují podráždění a podporují regeneraci kožních buněk. Díky tomu se zlepšuje přirozená ochranná bariéra pokožky a tím pádem i její schopnost hydratace. Co mě ještě zaujalo a s čím by měl tento balzám pomoct, je redukce pigmentových skvrn, strií a jizev. Nicméně tohle posoudit nemůžu, protože na tyto věci moc netrpím, kromě nějakých čerstvých jizviček po roznípaných pupíncích, k těm ale musím říct, že jsou postupně opravdu méně a méně znatelné. 



Dalším produktem o kterém bych chtěla mluvit je balzám na rty Intensive Lip Care 1% CBD, což je produkt, který mě na jednu stranu naprosto nadchl, ale zároveň má i jednu chybu, která mi docela kazí radost z jeho používání. Asi takhle, ten balzám jako takový je naprosto božský. Krásně rty vyživuje, zvláčňuje, změkčuje, vyhlazuje, hojí, chrání před negativními vnějšími vlivy a vysoušením, ale vzhledem k tomu, že je konzistencí měkkčí, tak má tendence se lámat a viklat v obalu, což způsobuje jednak to, že máte ten obal celý zapatlaný, ale také to, že to nepůsobí úplně reprezentativně. Pro mne je to teda naprosto skvělý produkt na doma, kde mi ta jeho "chcíplost" vlastně nevadí, protože doma na něj koukám jen já. Pokud jde o jeho složení, tak obsahuje ricinový olej, kandelilový vosk, bambucké máslo, kakaové máslo, triglyceridy, avokádový olej, malinový olej, decyl oleate, jojobový vosk, cetearyl alkohol, kanabidiol (CBD), vitamín E, olej z červeného pomeranče. Jak už jsem naznačila, produkt je to skvělý, jen kdyby byl o trochu víc tuhý, manipulovalo by se s ním mnohem lépe a komfort z jeho používání by byl úplně jiný.



A posledním hodně zajímavým produktem, který má značka v nabídce je sada Face Rolleru a GuaShy vyrobené z přírodního obsidiánu. K čemu jsou tihle dva pomocníci dobří? 

Face Roller se používá k lymfatické masáži obličeje, krku a také dekoltu. Pomáhá redukovat otoky, zlepšuje tok lymfy a také cirkulaci krve. Kosmetickém sérům a krémům pomáhá dostat se hlouběji do pleti. Benefitem pravidelného používání je redukce vrásek, oteklosti, kruhů pod očima a pružnější pleť. 

GuaSha je holistická pomůcka vycházející z Tradiční čínské medicíny k masáži těla a obličeje. I ona umí rozproudit krevní oběh a lymfu, zvyšuje mikrocirkulaci, nahání kyslík do tkání, zbavuje bolesti svalů, obnovuje kontury obličeje a redukuje vrásky. 

Za zmínku určitě stojí i vlastnosti obsidiánu. Jde totiž o ochranný kámen, který pohlcuje negativní energii z okolního prostředí. Má uklidňující účinky, odstraňuje stres a napětí, zlepšuje krevní oběh, funkci tepen a odstraňuje blokace těla. Masáže těmito produkty jsou nejlepší, když je kámen studený. Účinky na pokožku jsou pak intenzivnější, takže určitě doporučuju mít jej v lednici. Mimoto masážní nástroj musí po pokožce vždycky klouzat, proto je potřeba před masáží nanést na navlhčenou pleť nějaké olejové sérum, to se tak do pleti lépe vstřebá a má lepší účinek. Já používala právě Balancing Oil Sérum od CBD Star a musím říct, že ten příjemný pocit z jeho používání byl zase o level výš. Ta masáž byla opravdu neskutečný relax, tak pokud by jste ji rádi vyzkoušeli, na You Tube nebo třeba na Instagramu najdete spoustu videí s návodem jak na to. Za sebe to rozhodně doporučuji. 

A co vy? Používáte nějaké produkty s obsahem CBD či praktikujete takovéto masáže obličeje? 


8 komentářů

  1. Ahoj, teda opravdu zajímavá recenze na ještě zajímavější značku. Ohledně CBD můžu leda mlčet, absolutně nemám zkušenost. Masáže obličeje moc nedělám, slyšela jsem, že právě gua sha a roller nejsou pro problematickou pleť vhodné, že bych si roznesla akné. Občas použiju sonický kartáček nebo peeling, ale do ničeho většího se nepouštím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu Sabi, pokud máš na pleti zrovna akné, tak to určitě vhodné není. Proto, když mě zrovna nějaké pupínky trápí, tak tyto pomůcky nepoužívám, stejně jako tebou zmíněný sonický kartáček nebo mechanický peeling. I u těch jsem už před lety četla, že by mi pupínky roznesly po celém obličeji, tak to raději neriskuju, člověk se toho pak zbavuje zbytečně dlouho. Tak určitě pozor i na ně. :)

      Vymazat
  2. CBD star dělají parádní věci. Moc kosmetiky jsem od nich teda nezkoušela, ale nedávno jsem si od nich koupila CBG olej a s tím jsem zatím hodně spokojená. Koupila jsem si ho hlavně kvůli problémům se spánkem, které v poslední době mám a musím říct, že na to teda funguje skvěle. Mimochodem, vůbec jsem třeba nevěděla, že se jedná o českou značku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já také vůbec netušila, že tahle značka je česká. Každopádně mi to udělalo radost, protože české kosmetice fandím. Jinak s CBD olejem nemám zkušenost. Budu jej muset vyzkoušet :)

      Vymazat
  3. CBD v kosmetice je nový malý zázrak. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, moc super článek o CBD :-). Já mám s CBD zkušenost při užívání olejů na spaní a regeneraci a musím říct, že paráda. Jen je to docela drahé no. Na pleť teď nově zkouším používat krém s SPF. Je to spíš tak na prevenci, s pletí nějaké větší problémy nemám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je pravda, že to je docela drahá záležitost, ale pokud produkty fungují, myslím si, že většina z nás nemám problém si připlatit. Jinak SPF je skvělá volba, ohledně předcházení projevů stárnutí je to také zázrak :)

      Vymazat