Elektrické zubní kartáčky? Ano prosím!

Léto doslova za dveřmi, jak já tohle období miluji. <3 Člověk se na svět hned usmívá častěji, aspoň já to tak mám. Sluníčko a teplé počasí mi dělají neuvěřitelnou radost a jsou pro mě rozhodně důvodem k úsměvu a proto se snažím dbát na zářivý úsměv, když už je pod slunečními paprsky tak na očích. :)

Musím se přiznat, že jsem donedávna používala kartáčky manuální a až nabídka na spolupráci s e-shopem Nazuby.cz pro mě byla impulsem vyzkoušet v tomto směru něco nového a to elektrický kartáček. Hlavní dilema samozřejmě bylo zvolit to, jestli sáhnout po sonickém nebo oscilačním. Jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? Jestli jste se o to stejně jako já dodnes moc nezajímali, ráda vám to objasním.



Sonické kartáčky fungují na principu vibrací způsobených vysokou ultrazvukovou frekvencí. Kartáčková hlavice se tak pohybuje nahoru a dolů a tím stírá zubní plak. Za minutu může vykonat až 42 000 těchto pohybů, kterými krásně odstraníte zubní plak podél dásní. Tento typ čistění je precizní a také šetrný i k citlivým zubům a dásním.

Oscilační kartáčky k čištění využívají speciální půlrotační pohyb, tedy pohyb o 90 stupňů tam a zpátky, kterými stírají plak a pulzační pohyb, kterými plak narušují. 



No a protože jsem se nemohla rozhodnout opravdu dlouho, který kartáček z kategorie elektrické kartáčky vybrat, zvolila jsem nakonec variantu oscilačně-rotační, konkrétně tedy zubní kartáček Oral-B Smart 4 4100S, u něhož štětiny kartáčku oscilují dovnitř a ven, aby důkladně obklopily každý zub a odstranili tak plak co nejdůkladněji. Pulzy naruší strukturu usazeného zubního plaku a rotační pohyb je pak jednodušeji odstraní. Úplně na konci článku se s vámi podělím o své zkušenosti, teď vám kartáček ale představím.



Oral-B Smart 4 4100S

Co mě na něm nejvíc zaujalo? Kromě 3D technologie čištění kombinující již zmíněnou pulzaci a rotaci, to byla možnost propojení kartáčku s mobilním telefonem. Ne že bych potřebovala každou vymoženost, ale myslím si, že chytré vychytávky, díky kterým budete mít přehled o svém čištění zubů, včetně statistiky či tipů na zlepšení péče, se vždycky hodí. Kromě toho je tak čištění zubů zajímavější a dokonce zábavné. 

Na výběr je totiž ze tří čistících režimů a to: Daily Clean, což je režim pro každodenní čištění, pak Sensitive, tedy režim pro jemné, ale důkladné čištění citlivých oblastí a nakonec Whitening, což znamená leštění zubů pro příležitostné či každodenní použití. 



Jako skvělá věc mi přišlo i to, že kartáček má zabudovanou funkci kontroly tlaku. Pokud tedy budete na kartáček příliš tlačit, rozsvítí se červená kontrolka a zároveň během čištění uslyšíte jiný zvuk, což vás upozorní, aby jste tlak snížili. Určitě nemusím zmiňovat, že tahle funkce tak chrání vaše dásně a zdraví vašich zubů a možná to k vyzkoušení přesvědčí i ty z vás, kdo jste se báli, že by jste si takovým kartáčkem a jeho špatným používáním spíš uškodili.

No a perfektní je i dvouminutový časovač, který každých 30 vteřin dává signál k tomu, že máte přejít na další část chrupu, čímž tak žádný úsek neošidíte. 



Co vás určitě bude zajímat je i to, jak dlouho vydrží baterie nabitá. Při dvouminutovém čištění 2x denně vydrží kartáček dva týdny, což mi přijde tak akorát. K tomu, aby jste měli o stavu baterie přehled slouží indikátor nabití, který najdete přímo na kartáčku. Funguje to tedy tak, jak je tomu u mobilních telefonů. Teď zrovna přemýšlím jestli jsem na něco nezapomněla. Možná ještě zmíním, že pokud jde o výměnu čistící hlavice, kartáček vás na ni taktéž sám upozorní. Modrá vlákna totiž postupně vyblednou a když jsou z poloviny vybledlá, čas na výměnu je tu. Já si ale nastavila upozornění na včasnou výměnu přímo do aplikace v telefonu, se kterým mám kartáček propojený. 



No a jaké jsou mé zkušenosti? Musím říct, že už při prvním použití jsem byla překvapená jak rozdílný výsledek čištění zubů s tímto typem kartáčku přináší. Zuby byly vyčištěné opravdu na jedničku. Přiznávám ale, že mě zpočátku trochu překvapilo, že je čištění trochu "drsnější" než jsem se svým manuálním kartáčkem (vždycky tvrdost medium) zvyklá. Ale není to nic, co by bylo jakkoliv dramatické a co by mělo člověka děsit nebo mu nedejbože ublížit. Naopak si říkám, jak mi mohlo "jemné šmrdlání" manuálním kartáčkem dodnes stačit. Teď bych mi s manuálním kartáčkem naopak přišlo, že nemám zuby vyčištěné dostatečně. Co se týče propojení s aplikací, tak jsem určitě spíše za kartáček s tímto benefitem než bez něj. Jediné co mi u mého typu kartáčku trochu "vadí" je to, že tento typ není až tak "chytrý", aby vám aplikace rovnou i řekla, které oblasti svého chrupu jste nevyčistili dostatečně důkladně. Pokud jste milovníci technologií, určitě bych vám doporučila kartáček vyšší třídy, díky kterému zjistíte i tohle. 

Závěrem chci říct, že jestli po nějakém sonickém nebo oscilačním  kartáčku uvažujete, určitě se nebojte je vyzkoušet, opravdu to stojí za to a v dnešní době jejich pořízení vůbec není nákladnou záležitostí. A mimochodem, na e-shopu Nazuby.cz mají i spoustu dalších produktů určených k zubní hygieně. Nejdete u nich i zubní pasty, ústní vody. klasické kartáčky, produkty na mezizubní péčí, bělení zubů a také produkty určené dětem. 

A teď mi prozraďte vy.... Používáte klasický manuální zubní kartáček nebo už také vlastníte elektrický? A pokud ano, dejte mi vědět jaký máte a jak vám vyhovuje, těším se na vaše poznatky a zkušenosti.

A hlavně se na svět nezapomeňte usmívat, co vyzařujeme, to se nám vrací. Tak mějte krásný den. :)

S láskou, L.


  

Žádné komentáře